Cris Froese Picks

sobota, 14 kwietnia 2018

Wczoraj...



Wczoraj
byliśmy z mężem nad morzem. W nowym miejscu, to znaczy ja w nowym, bo dla niego  nie jest nowe, on tu się wychował.

Whitstable - miasto portowe w hrabstwie Kent  niedaleko Canterbury, o liczbie mieszkańców 33,398.

Plaża z wypoczywającymi rodzinami, pieskami zachęcała do relaksu...
Przyjemnie było usiąść na drewnianym pomoście i wystawić się na działanie bryzy... Szum morza i lekki trzepot masztów dopełniały całości odczuwania - bycia nad morzem...
Było ciepło, chociaż niebo zakrywało się jakąś szarą zasłonką i zdjęcia są takie sobie.


A w drodze powrotnej w radio  Paul zaśpiewał ponadczasowy przebój yesterday. I przypomniałam sobie, że w którymś z wywiadów, pytany o narodziny tego przeboju odpowiedział:
Bardzo chciałem napisać coś nowego, coś chodziło mi po głowie, ale męczyłem się nie mogąc tego wydobyć. Aż któregoś wczesnego ranka obudziłem się z gotowym utworem, po prostu wstałem i zapisałem go.
To tak odnośnie mojego wpisu "Przed snem zadaj pytanie"
Pięknego relaksu Wam życzę:)



45 komentarzy:

  1. Ponadczasowa muza. Zawsze będzie chwytać za serce.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ bym chciała znaleźć się nad morzem.,Albo nad jakąś dużą wodą. Potrzebuję zmiany - dobrej (proszę bez skojarzeń;-)). Pozdrawiam Mario.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobra zmiana chyba już zawsze kojarzyć się jednak będzie;)
      Woda... jej widok, szum fal, powiew wiatru, zapach... Woda karmi wszystkie zmysły i działa kojąco. Pozdrawiam Iwonko:)

      Usuń
  3. Pięknie spędzaliście czas Marysiu. Pozdrawiam niedzielnie. :) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie Tereniu:) Pozdrawiam już poniedziałkowo;)

      Usuń
  4. Kocham morze .W pięknym miejscu odpoczywaliście Marysiu::))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też Danusiu, mogłabym mieszkać w latarni morskiej;)

      Usuń
  5. Tęsknię za morzem.Ale nie wiem zupełnie kiedy nad nie pojadę.Pięknie tam, a piesiunio wielce fotogeniczny.;))
    Miłego;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piesków było więcej, ale ten był najbliżej i był zaciekawiony;)
      Morze przyciąga nas do siebie niczym magnez.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  6. Pięknie, szumnie i proszę nowy tekst powstał
    https://londynsrondyn.blogspot.com/Gratuluję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem tekst powstaje ot tak z niczego;)
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    2. To prawie , jak Szymborska - spojrzała na łyżkę i miała poezję.
      Poważnie to ważne jest natchnienie :)
      Pozdrawiam
      https://londynsrondyn.blogspot.com/

      Usuń
    3. Jasne, bez weny to się daleko nie zajedzie, ale mnie do zachwytów wiele też nie potrzeba;)
      Szymborska to mistrzyni!

      Usuń
  7. Morze zawsze będzie przyciągać oko i ucho. Wspaniale się wypoczywa, wystarczy tylko gapić się na fale. Człowiek się wycisza i uspokaja, a tysiące myśli przelatują przez głowę i zawsze są to myśli pozytywne.
    A zdjęcia są rewelacyjne. Gratuluję.
    Zasyłam serdezności

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ultro:)
      Tak, wystarczy się gapić, co też czyniłam namiętnie.
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  8. Jakie piękne zdjęcia i super pomysł na mały wypoczynek. Ja jak pytam się wieczorem podświadomości...to rano dostaję nakaz pisania, czasem mam wrażenie,że to co pisze wiersze, opowiadania nie są moje i bądź tu człowieku mądry:) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Jolu:)
      Najwyraźniej powinnaś pisać więcej, a jeśli przychodzi Ci to z łatwością to koniecznie, może książka?:)
      Pozdrawiam

      Usuń
  9. Oglądam często program o klimatycznych brytyjskich miejscowościach, do których przenoszą się ludzie z wielkich miast. Podobają mi się te miejsca i ich mieszkańcy, wszędzie jest coś ciekawego.
    Taki pomysł przychodzący wraz z otwarciem oczu czasem przychodzi nawet bez zadania pytania wieczorem, ile to w tej głowie musi sie dziać, nawet w nocy:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małe miasteczka i wsie mają w sobie nieodparty urok;)
      Nocą przychodzą najlepsze pomysły, bo śpiąc nie wpływamy na daną sprawę naszym logicznym umysłem, który przeważnie podważa i odrzuca.

      Usuń
  10. Moi też ram bywają i też bardzo im się to miejsce podoba:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można tam wypocząć, zregenerować siły, a i najeść się;)

      Usuń
  11. Wspaniały mieliście dzień i takie piekne tego dnia zakończenie. "Yesterday" wzrusza mnie zawsze i nieodmiennie. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień był piękny, a ta piosenka mnie także zawsze wzrusza.
      Pięknie pozdrawiam:)

      Usuń
  12. Cudnie - i to pod każdym względem...
    :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jakoś ładnie tam. W porównaniu do naszych plaż, niestety:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ładnie jest, ale najbardziej cenię sobie tutaj kulturę ludzi. Tu nikt bez potrzeby nie zachowuje się głośno, nie pcha się w kolejce. Wzajemna życzliwość i uśmiech, w plenerze szczególnie:)

      Usuń
    2. I to właśnie miałem na myśli :)

      Usuń
  14. Uwielbiam słuchać morza i wpatrywać się w fale. To najlepszy wypoczynek.

    OdpowiedzUsuń
  15. Z miłą chęcią bym się zrelaksowała nad morzem...Niestety nie każdego jest to pisane...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak i to jest smutne. Tutaj prawie każde miejsce jest przystosowane dla niepełnosprawnych, w Szkocji widziałam specjalnie zbudowany drewniany pomost z parkingu aż do morza poprzez wydmy naprawdę długi, żeby niepełnosprawni mogli się swobodnie poruszać, a było to piękne pustkowie...

      Usuń
  16. Piękne miejsce , a ja pozdrawiam z gór :)Znam to uczucie „ wstałem i napisałem „ lub wstałem i problem rozwiązał się sam :) nie ma się co martwić na zapas .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że martwić się nie ma co;) Góry niczym nie ustępują morzu swoim dumnym widokiem:)Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  17. Ależ tam malowniczo... pięknie!
    A muzyka cudna..gra mi w głowie, chociaż nie mam jej włączonej;)
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo piękna muzyka w duszy nam gra;)
      Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  18. Uwielbiam takie miejsca, w ogóle jestem bardziej "wodna" niż "górska". Już się nie mogę doczekać aż pojadę nad tą moją wyczekiwaną wodę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jestem zwolenniczką obydwu miejsc, morze ma przewagę, bo jest blisko mnie;) Wspaniałych wrażeń na urlopie!

      Usuń
  19. Uwielbiam Yesterday! A morze, plaża tam u Ciebie bardzo sympatyczne. czy na plaży jest gruby piasek, żwir? Bo ja akurat jestem na Costa del Sol i tutaj niby-piasek ma kolor brudnej wysuszonej ziemi, jak na zakurzonej wiejskiej drodze, aż się wzdragam na myśl, żeby na czymś takim usiąść. Nasz bałtycki piasek jest śliczny. Po powrocie zdam relację :) Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piasek był ok, może nie taki żółciutki, bo ta plaża mieści się po sąsiedzku z klubem jachtowym, ale na relaks, zasłuchanie się w morze świetne miejsce:) Takie plaże z żółtym piaskiem jak bałtycki też tu są.
      Pozdrawiam Haniu - Podróżniczko:)

      Usuń
  20. Mam morze niedaleko i nie przepadam za nim. Wolałabym góry. To tak chyba jakoś jest, że jak się mieszka bliżej gór to chce się do wody, a jak się mieszka przy wodzie to wolałoby się góry. Niemniej ja wolę góry, nie wodę, aczkolwiek zrelaksować się można i tu i tu. Pozdrawiam. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kocham i morze i góry i to co jest pomiędzy nimi też;) A, że do morza mam blisko to często je odwiedzam;) Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  21. Zawsze bardzo lubiłam tą piosenkę.
    Pozdrawiam nostalgicznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To piękna piosenka, lubię takie nostalgiczne.
      Pozdrawiam Ismeno:)

      Usuń