Cris Froese Picks

czwartek, 14 listopada 2019

Narysowane przez morze

Takie piękne serduszko wyrzuciło dla mnie morze. Odczekałam aż fala się oddali, szybko podeszłam i schyliłam się po nie radośnie i ... przekonałam się, że tylko powierzchownie wyglądało na nieduże, w rzeczywistości był to spory kamień i głęboko osadzony w piasku. Zadowoliłam się więc zdjęciem na pamiątkę i poszłam wzdłuż plaży zasłuchując się w ten niesamowity odgłos morza.

Był przypływ, fale były roztańczone i co któraś  bardzo energicznie sunęła po plaży, zabierając jej coraz więcej dla siebie, także musiałam mieć się na baczności i odskakiwać w podskokach jak trzeba było.

Odkryłam, że woda jest twórcą. Popatrzcie na te rysunki kwiatów, roślin w piasku. Jakie misternie wyżłobione delikatne wzory. Przyglądałam się tym cudom i nie mogłam się nadziwić perfekcji wykonania.


Morze zaskakuje mnie. Za każdym razem odkrywam w nim coś nowego. Oprócz radości dostarcza mi przemyśleń.  Kłaniam się Naturze z szacunkiem...

A tu jeszcze trochę powyrzucanych skarbów. Nigdy nie wiadomo co morze zechce pokazać ze swoich zasobów, ani co zostawi, a co zabierze z powrotem.

Wkrótce musiałam uciekać z plaży - morze zapanowało na całym jej terenie. I zaczęło się jego królowanie.



33 komentarze:

  1. Zazdroszczę Ci tej bliskości morza Marysiu, Ale to już wiesz...
    Pozdrawiam szarym, listopadowym porankiem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szare listopadowe poranki też są potrzebne:)
      Pozdrawiam Ismeno z szumem fal

      Usuń
    2. Witaj Marysiu jeszcze ciepłym dniem
      Nie chce się zatem wierzyć, że grudzień za chwilę zapuka do naszych drzwi. Ale taka już kolej rzeczy
      Pozdrawiam końcówką zamglonego listopada

      Usuń
  2. Uchwyciłaś piękne momenty, które w jedyny dla siebie sposób potrafi tworzyć tylko natura:)
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patrzyłam na te wzory i cieszyłam się jakbym odkryła złoto;)
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  3. Piękne te twory natury i jak miło, że udało Ci się je wszystkie zobaczyć i sfotografować i dzielisz się z nami tymi cudnościami.
    Serdeczności;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam podekscytowana, że mogę to oglądać do woli i zastanawiałam się czy takie idealne szkice mogą powstać same... przypadkiem po przepłynięciu wody...
      Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  4. Piękne te wzory. Aż się wierzyć nie chce, że człowiek do tego ręki nie przyłożył.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne. Wierzyć się nie chce, ale udziału człowieka tam nie było.

      Usuń
  5. Morze przesyła ci dobre znaki, tak mi się od razu skojarzyło (tak już mam).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz Gaju, miałam takie wrażenie, że tylko ja widzę te obrazki. Dziękuję:)

      Usuń
  6. Niektóre zdjęcia to gotowe obrazy, niesamowite wzory.
    Jak dawno nie byłam nad morzem!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też miałam takie skojarzenie - to gotowy, ze szczegółami dopracowany obraz.
      To zapraszam, morze czeka zawsze gotowe:)

      Usuń
  7. Właśnie wróciłam znad morza. Bałtyk był przepiękny. Wróciłam bardzo niechętnie...Ech...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak ja doceniam to, że nie muszę wyjeżdżać nad morze, że mam je obok siebie

      Usuń
  8. Wydawało mi się, że komentarz pisałam i teraz patrzę a tu - nie ma... Więc powtórzę - nawet nie wiesz jaką mi sprawiłaś ucztę dla oczu i serca Mario :) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie bardzo się cieszę:) I serdecznie pozdrawiam Gabrysiu:)

      Usuń
  9. Jakąż wielką trzeba mieć wrażliwość, by dostrzec to, co uwieczniłaś na zdjęciach, bardzo dobrych swoją drogą. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Iwonko, takie rzeczy to ja dostrzegam jako pierwsze;)

      Usuń
  10. To Ty jesteś artystką, że dostrzegłaś te finezyjne wzory natury, gdy inni widzieli tylko piasek i wodę. Nie znam takiego morza albo znam w malutkim stopniu. Duże przypływy widziałam tylko nad Atlantykiem we Francji. I też była tam taka piaszczysta plaża i żadnych ludzi. Wtedy można medytować. Cudnie masz z tym morzem na co dzień! :) Uściski przesyłam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy artystką? nie wiem, ale jestem szczęśliwa, że dostrzegam takie rzeczy.Mam cudnie z tym morzem, to prawda:) Uściskuję Haniu serdecznie:)

      Usuń
  11. Mario - widzimy to co chcemy widzieć. I to co zobaczyć potrafimy.
    Ty widzisz dużo więcej niż przeciętny człowiek.
    Dlatego otaczają Cię rzeczy niezwykłe. Piękne. Interesujące.
    Gratuluję Ci :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję Stokrotko:)
      Rzeczy niezwykłe otaczają nas wszędzie i zawsze, ale tak jest, że jedni je widzą, a inni nie.
      Ty także widzisz więcej:)

      Usuń
  12. Bardzo ciekawe obiekty można nad morzem znaleźć. A ile można znaleźć, gdy sieć by się zarzuciło. Aż strach myśleć. :)

    Na razie to tylko w jednym oddziale urzędu mogę znaleźć zatrudnienie. Czekam na decyzję w sprawie tzw. ,,góry".

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, ogromna ilość śmieci znajduje się w morzach, niestety.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  13. Bardzo ładne zdjęcia zatęskniłam za morzem za naszym Bałtykiem który jest wyjątkowy. Morze jest silne i warto czerpać z tej siły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czerpię z mocy morza, czerpię:)
      Tak, Bałtyk jest pięknym morzem, ale ja obecnie podziwiam Morze Północne, gdyż tutaj mieszkam.

      Usuń
    2. a ja zawsze podziwiam Bałtyk jest wyjątkowy mimo że kapryśny :)

      Usuń
  14. I właśnie za tę niezwykłą twórczość kocham morze.

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ciekawy wpis:-) Pozwolę sobie również na małą „prywatę”, ale w dobrej sprawie. Drodzy, od niedawna pomagam w Fundacji Herosi, która niesie pomoc dzieciom chorym onkologicznie. Aktualnie prowadzimy akcję Kalendarz Charytatywny. Wzięli w niej udział reprezentanci Polski w siatkówkę. Każda złotówka jest przeznaczona na leczenie dzieci. Szczegóły znajdziecie pod adresem: http://herosi.eu/akcja/charytatywny-kalendarz-fundacji-herosi-2020-siatkarzami/ Może są wśród Was kibice siatkówki?;) Przepraszam za tę prywatę, ale było to w dobrej wierze:)) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za info, zajrzę i poczytam. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  16. Ja też kocham morze,a nawet wczoraj śniło mi się ,że zbierałam duże muszle...ooo przypomniało mi się ☺☺Piękne foty zrobiłaś::))Pozdrawiam Marysiu.♥

    OdpowiedzUsuń