Cris Froese Picks

niedziela, 19 stycznia 2020

Koniecznie przeczytaj

Przepiękna książka!
Z całego serca polecam przeczytanie jej.

Spragniona byłam czytania i jak tylko moje oczy poczuły się lepiej, wzięłam do ręki jedną z zakupionych w prezencie świątecznym książek. I już jej nie odłożyłam.
Jest to prawdziwa opowieść. Wybitny neurochirurg za namową wielu współpracujących z nim osób spisał swoją niesamowitą historię. Pochodzi on z bardzo biednej rodziny - ojciec alkoholik, matka  większość życia spędziła w depresji.
Autor książki jako dwunastoletni chłopiec spotyka "przypadkiem" Ruth, kobietę która uczy go "magicznych sztuczek", czym odmienia jego życie.







Nie będę się więcej rozpisywać - książkę trzeba po prostu przeczytać!
Przytoczę jeszcze dwie pierwsze recenzje z książki:

"W tej książce została opowiedziana niezwykła historia o dążeniach neurochirurga do rozwikłania tajemnicy wzajemnych powiązań ludzkiego mózgu i serca. Życie Jamesa Doty'ego - począwszy od pewnego zdarzenia w jego dzieciństwie , kiedy to prosty akt dobroci odmienił jego losy, po założenie Centrum Edukacji i Badań nad Empatią i Altruizmem na Uniwersytecie Stanforda - jest przykładem tego, jak każdy może zmienić własne losy. Wszyscy nosimy w sobie zdolność do uczynienia naszego świata miejscem zamieszkanym przez ludzi obdarzonych umiejętnością współodczuwania. Jestem przekonany, że ta inspirująca opowieść poruszy czytelników - że otworzą oni swoje serca i uświadomią sobie, że mogą wiele zrobić dla innych".

                                                                                                                  Jego Świątobliwość Dalajlama


"Mózg i serce - magiczny duet to wciągająca lektura poświęcona odkrywaniu. Osobiste doświadczenia Jamesa Doty'ego, neurochirurga są inspiracją do wykorzystania mocy intuicji i empatii, do przekształcania za ich pomocą własnego życia i ulepszania naszego świata. Każdy powinien przeczytać tę książkę, ponieważ być może odkryje magiczną moc i potęgę swego umysłu i odnajdzie w sobie zdolność do uzdrowienia własnego i naszego wspólnego życia".

                                                                                                                                         Daniel J. Siegel
                                                               Lekarz medycyny, profesor psychiatrii, autor Psychowzroczności.


25 komentarzy:

  1. Bardzo mnie zaciekawiłaś Marysiu, spisuję tytuł i poszukam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję Marysiu za to polecenie, na pewno poszukam tej książki. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam z serca:) Pozdrawiam Gabrysiu serdecznie:)

      Usuń
  3. Zapowiada się ciekawie, ja teraz zaczęłam czytać Niewyjaśnione okoliczności - tez lekarza, opisującego badanie przyczyn zgonów i tajemnicach śmierci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też wygląda na interesującą, daj znać jak przeczytasz:)

      Usuń
  4. Ja także przeczytam - Twoja rekomendacja brzmi zachęcająco:) Dobrego wieczoru:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze z serca polecam - będziesz się nią delektować. Dziękuję Jolu i dla Ciebie - DOBREGO:))

      Usuń
  5. I ja postaram się tę książkę przeczytać.
    Dziękuję serdecznie za polecenie.
    Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie polecam. Dziękuję Stokrotko i pozdrawiam:)

      Usuń
  6. Zachęciłaś i mnie. Zapytam w bibliotece. Pozdrawiam Marysiu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że w bibliotece mają tę książkę. Pozdrawiam Tereniu:)

      Usuń
  7. Witaj Marysiu coraz dłuższym dniem
    Cieszę się, że się odezwałaś i dobre słowo zostawiłaś.
    A książkę postaram się przeczytać.
    Pozdrawiam końcówką stycznia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, dzień coraz dłuższy:) Książkę polecam z serca. Pozdrawiam Ismeno.

      Usuń
    2. Pozdrawiam słonecznie, zupełnie nie zimowo

      Usuń
  8. Bardzo mnie zaciekawiłaś, bo też temat nie jest banalny. Faktycznie, wszystkie małe dzieci są takie ciekawe świata i chętnie uczą się empatii, przytulają się, potrzebują bliskości ludzi. Muszą być jakieś czynniki, które powodują, że człowiek drugim pogardza, a nawet wbija nóż w samo serce.
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ultro, temat jest bardzo ważny dla każdego z nas, tylko że niewielu to zauważa.
      Książkę polecam z serca. Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  9. To i ja muszę tę książkę przeczytać! Na Plantacji pozytywnych myśli niedawno publikowałam posta pt. Książki, które zmieniają życie i jedna z czytelniczek poleciła właśnie tę książkę, pisząc że u niej zagościła na stałe w sercu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zajrzę do Ciebie, ale już teraz podzielam jak najbardziej opinię Twojej czytelniczki:)

      Usuń
  10. Facet też da radę przeczytać tą książkę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, to książka dla wszystkich, a zresztą to facet ją napisał;)

      Usuń
  11. Może uda mi się kupić ją ,jak będę w Polsce.Zaciekawiłaś mnie Marysiu tą książką.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Danusia książka naprawdę jest warta przeczytania. Pozdrawiam:)

      Usuń
  12. Książka wydaje sie bardzo ciekawa. Jestem zachęcona by ja przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I taka jest, polecam jej przeczytanie z serca:)
      Dziękuję za wizytę i pozdrawiam:)

      Usuń