Cris Froese Picks

środa, 30 sierpnia 2017

Karunesh Monsoon's Dance

Zdjęcia - Wojciech Gotkiewicz
http://wojciechgotkiewicz.blogspot.co.uk/




Z tęsknotą patrzyłam na lecące ptaki

Z tęsknotą słuchałam szumiących drzew

Nawet zachód słońca
oprócz piękna
wzbudzał we mnie tęsknoty zew...

Nie wiedziałam
dlaczego.....

I gdy próbowałam
ukoić tęsknotę
padającym deszczem
nie rozumiałam jeszcze...

Odpowiedź była blisko
tylko ja potrzebowałam eonów
żeby pojąć...

Tęsknota...
 jest szukaniem drogi

do umiłowanego
Domu



Bardzo lubię słuchać muzyki Karunesh, zwłaszcza ten utwór "Księżycowy taniec"

m

38 komentarzy:

  1. Mario, piękny wiersz, nigdy nie myślałam tak o tęsknocie...
    Myślę, że zdjęcia Wojtka to piękna ilustracja dla tych słów :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Jotko:) Przeważnie jest tak, że tęsknimy za konkretną osobą czy miejscem. Ale jest także rodzaj tęsknoty, która nie ma konkretnego obiektu...
      Zdjęcia Wojtka od razu mi podpasowały;)

      Usuń
  2. Piękny wiersz Marysiu.
    Muzyka i zdjęcia pasują to tych słów.
    Pozdrawiam Marysiu. :) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Tereniu:) Nawet bardzo pasują:) Pozdrawiam Tereniu:)

      Usuń
  3. Bardzo piękny i wzruszający wiersz...Jest pani prawdziwą patriotką:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję A.:) Za Polską tęsknię oczywiście, jednak w wierszu nie chodzi o Dom - Polskę. Może za bardzo zawaluowałam treść i wyszło jak w tych wierszach - co poeta miał na myśli;)

      Usuń
  4. Piękny wiersz i definicja tęsknoty...

    OdpowiedzUsuń
  5. Cóż można jeszcze powiedzieć? I piękne i mądre!

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny wiersz Mario.
    Gratuluję z całego serca.
    Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję Stokrotko t także pozdrawiam:)

      Usuń
  7. Piękny wiersz. Tęsknota - chyba nieodłączny nasz towarzysz. Tak wiele jest naszych tęsknot, że czasem trudno się zorientować za czym/za kim tęsknimy.
    Miłego;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Anabell. Odpowiednio to ujęłaś. Właśnie taką nieokreśloną tęsknotę próbowałam określić.
      Pozdrawiam serdecznie;)

      Usuń
  8. Nawet nie wiesz, jak bardzo mi miło, że zilustrowałaś swój wiersz moimi zdjęciami:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mogło być inaczej, w Twoich zdjęciach widziałam mój wiersz;) Tylko miałam ciężki wybór, bo za dużo tych odpowiednich zdjęć było;)
      Dziękuję i również - dziękuję;))

      Usuń
    2. Mam nadzieję, że to nie koniec naszej współpracy:)

      Usuń
    3. Skąd, to dopiero początek;)

      Usuń
  9. Piękny wiersz i zdjęcia. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Tęsknota taka właśnie jest, nie zawsze za kimś, za czymś konkretnym.Czasami czuję tak, idąc przez las. Serce wtedy się ściska, a nie wiem dlaczego...
    Piękny wiersz Mario, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Agnieszko:) Właśnie taką tęsknotę spróbowałam ubrać w słowa...
      Towarzyszyła mi przez całe życie, odzywając się co jakiś czas. Myślę, że tęsknimy do naszego pierwotnego Źródła - Domu

      Usuń
    2. Mario, a zauważyłaś,że własnie teraz, kiedy zaczyna się jesień, ta tęsknota się pogłębia?

      Usuń
    3. Tak... Rok zatacza krąg, wiosną jesteśmy pełni nadziei i oczekiwania, wszystko się odradza, a jesienią... już na nic nie czekamy... dopada nas smutek, mocniej odczuwamy tęsknotę "oddzielenia"

      Usuń
  11. Ciekawy wiersz o wiecznie nienazwanej tęsknocie i marzeniu o lepszym bycie. Tęsknimy za czymś ulotnym, nawet trudno nieraz zdefiniować. Czasem silniejsze od realnego spojrzenia. Kiedy przychodzi radość, tęsknoty jakby mniej.
    Serdeczności zasyłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno zdefiniować... Ale wszyscy taką tęsknotę odczuwamy, myślę, że tęsknimy do Stwórcy jak dzieci które są daleko od domu...
      Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Właśnie. Nie spocznie dusza moja...

      Usuń
    3. Już nie długo Agnieszko... dusze nasze przepełni radość...

      Usuń
  12. Ależ naszła Cię nostalgia...

    OdpowiedzUsuń
  13. Miałam wątpliwości jak wiersz zinterpretować, ale komentarze ostatecznie je rozwiały. Jestem tylko niezmiernie ciekawa, co dokładnie oznaczają Twoje słowa "już niedługo Agnieszko dusze nasze przepełni radość", chyba nie odnosisz się do przepowiedni o 23 września...?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie Gaju, nie miałam na myśli tej przepowiedni. Swoją drogą przepowiednie są interpretowane zbyt dosłownie, a tu chodzi o znaki-symbole(jak w tarocie np.) Nasze dusze będą szczęśliwe w związku z podnoszeniem wibracji ziemi i nas samych na wyższy poziom duchowy;)

      Usuń
  14. Mój syn twierdzi, że dom jest tam, gdzie ty jesteś. W sumie optymistyczny pogląd :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twój syn ma rację. Ja też tak mawiam - dom jest tam, gdzie my jesteśmy.
      Ale wszyscy mamy gdzieś tam nasz wspólny Dom, gdzie panuje tylko miłość:)

      Usuń
  15. Marysiu ,Ty tak pięknie piszesz...Twój wiersz przywołał moje wspomnienia. Samolot to moja jaskółka,często patrzę w niebo i myślę:jeszcze daleko,daleka droga do domu. Będzie dalszy ciąg śniącego świata i opowiadania czerwony motyl...zbieram się ze sobą...muszę poukładać wszystko w duszy. Śmierć przyjaciółki ,przed rokiem pierwsza teraz druga ,boję się też o rodziców,bo czas pędzi...Łatwiej mi robić stylizację,żeby zabić myśli...laki też mi ostatnio dają radość. Wyszukuję takie zniszczone i je odnawiam dzięki temu nie myślę,a moja psychika wraca do normy. Dzisiaj zaczęłam malować czyli po wielu miesiącach nie częstego pisania i malowania odnawiam się i zacznę,buziole.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jolu bardzo się cieszę, że wróciłaś do malowania:) Twoje obrazy, nawet pocztówki mają w sobie coś zaczarowanego. Chciałabym tak malować;) W naszym ziemskim życiu przechodzimy różne etapy, te radosne i te przygnębiające. I wiesz co, ja myślę że te drugie coś nam pokazują, prowokuja do zatrzymania się i zastanowienia... To nie dzieje się z przypadku, bo przypadków nie ma. Jestem pewna, że powinnaś malować i pisać te tajemnicze opowiadania, bo w Twoim wnętrzu drzemie coś pięknego co czeka na wydobycie;)

      Usuń